Over Mirjam

leerbegeleiding & training

Het gezicht achter Buro KiO

Mijn naam is Mirjam Grootelaar, het gezicht achter Buro KiO. Samen met mijn gezin woon ik in Nijmegen. Ik werk al jaren met heel veel plezier in het basisonderwijs. Na een aantal jaar voor de klas te hebben gestaan, maakte ik tien jaar geleden de overstap naar de leerlingenzorg. Sinds die tijd werk ik met veel enthousiasme als intern begeleider en daarnaast heb ik Buro KiO opgericht.

Als moeder van twee puberzonen weet ik hoe belangrijk het is dat kinderen goed in hun vel zitten. Alleen dan staan ze open om te ontwikkelen en durven ze uitdagingen aan te gaan. In mijn praktijk zie ik dat sommige kinderen meer moeite moeten doen dan anderen en dat leren niet vanzelf gaat. Het gevolg kan zijn dat ze niet meer met plezier leren en/of dat ze onzeker worden. Op die momenten is het belangrijk dat kinderen hun eigen kwaliteiten (weer) ontdekken. Buro KiO biedt die hulp zodat ieder kind zijn eigen ontwikkelkracht kan ontdekken!

Het gedachtegoed van professor Feuerstein dat de mens kan leren om te leren, heeft mij enorm geraakt. Ik heb daarom diverse (internationale) studies afgerond aan het Feuerstein Instituut Israël (ICELP). De positieve kracht die van het gedachtegoed van Feuerstein uitgaat is enorm. Ik vind het elke keer weer geweldig om te zien en dit samen met kinderen, ouders en leerkrachten te ervaren.

Ik ben lid van de landelijke beroepsvereniging Remedial Teaching (LBRT). Zo blijf ik op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Daarnaast heb ik regelmatig intervisie met collega-begeleiders.

Denk in krachten, niet in beperkingen!

Denk in krachten, niet in beperkingen!

Mirjam heeft me ontzettend geholpen om mijn mindset rondom leren positief te ontwikkelen. Voorheen was ik continu bezig mijn eigen fouten op te sporen, waardoor veel concentratie verloren ging. Mirjam heeft me geholpen om te kijken naar wat ik wél kan en ik heb een  groeimindset ontwikkeld in het leerproces. Ik merk dat ik meer vertrouwen heb gekregen in mijn intelligentie en kwaliteiten. Mirjam... Lees meer
Sofie 
Sofie
Mirjam, bedankt voor je positieve inzet en ook voor de mooie woorden die je onze zoon in elk verslag weer gaf. De verslagen waren echt zo leuk om te lezen omdat jij het verschil maakt om het zo positief te brengen     (Arrangement Stromenland Land van Cuijk, leerling groep 7)
Saskia Schoenmakers 
Saskia Schoenmakers
Ik ben getoetst door Mirjam. We deden allemaal rare dingen. Ze waren wel leuk, maar soms ook moeilijk. Mirjam gaf slimme tips, waar ik in de les gelijk iets mee kon. Dat helpt me nu, op de middelbare school nog steeds.
Teun (groep 8) 
Teun (groep 8)
Onze zoon heeft ernstige dyslexie. Helaas voldoet hij net niet aan alle criteria die de gemeente stelt om in aanmerking te komen voor een vergoed traject. Dit betekent dat wij, en vooral hij natuurlijk, moet roeien met de riemen die er zijn. Samen met Mirjam zijn wij gaan kijken naar zijn leervermogen. Hoe kunnen we hem zo goed mogelijk ondersteunen? Wat zijn zijn valkuilen? Wat kan hij zelf doen... Lees meer
Bregje Strijbos 
Bregje Strijbos