Ieder kind is uniek

begeleiding op maat

Werkwijze

Intakegesprek
Ieder kind is uniek, dus ook elk begeleidingstraject is anders! Mijn leerbegeleiding is altijd individueel en op maat, afgestemd op de hulpvraag. In een intakegesprek bespreken we hoe dat traject eruit ziet, zodat de begeleiding naadloos aansluit bij je kind én bij jou.

Interesse in een intakegesprek? Neem contact met me op, zodat we kennis kunnen maken.

Onderzoek
Als het nodig is, begin ik met een aanvullend onderzoek om de hulpvraag duidelijk in kaart te brengen. Hierbij kun je denken aan een (kort) didactisch onderzoek of een uitgebreid leervermogenonderzoek. Met deze kennis kunnen we veel gerichter met de schoolvakken aan de slag en leerachterstanden wegwerken.

Het kind staat centraal in mijn begeleiding.
Wat wil het kind graag leren?

Het kind staat centraal in mijn begeleiding.
Wat wil het kind graag leren?

Denkstimulering door activerend leren
In mijn begeleiding maak ik veel gebruik van denkstimulering door activerend leren. Ik doe dit via de Feuerstein methode. Je kind wordt met vragen uitgedaagd om zelf actief na te denken over de volgende stap. Het verwoorden van de denkstappen is daarbij een belangrijk onderdeel.
Hierdoor leren ze leerstrategieën zelfstandig in te zetten waardoor ze minder afhankelijk worden van hun leerkracht / ouders.

Locatie
De begeleiding vindt plaats in mijn praktijk in Nijmegen. Begeleiding bij jullie thuis of op school (onder schooltijd) is ook bespreekbaar.
Een school of samenwerkingsverband kan Buro KiO ook inhuren voor het uitvoeren van een leervermogenonderzoek of arrangement. Voor meer informatie klik hier.

Doorverwijzing
Leerproblemen staan helaas niet altijd op zichzelf. Als de hulp van Buro KiO niet toereikend is of als de hulpvraag niet bij mij thuishoort, word je doorverwezen naar een andere gespecialiseerde deskundige.